روش کار بالمیل

آسیاب گلوله ای یا بالمیل

بار ورودی آسیاب های گلوله‌ای معمولا دارای ابعادی در حدود 5 تا 25 میلی متر می‌باشد، ولی در بعضی از انواع آن‌ها قادر به خردکردن قطعاتی به ابعاد50 و حتی 75 میلی متر هستند.

محصول خرد شده معمولا دارای ابعادی کوچکتر از 0.2 یا 0.3 میلی متر هستند. با توجه به این داده‌ها نسبت خرد کردن در این نوع آسیاب می‌تواند به 300 برسد.
به طور کلی در شرایط یکسان، میزان خرد شدن مواد متناسب با طول آسیاب است و هر چه طول آسیاب بزرگتر باشد محصول خردشده دانه ریزتر است. نسبت طول به قطر درآسیاب های گلوله ای بسیار متغیر است و از کمتر از یک تا بیشتر از 21 تغییر می‌کند.
این نوع آسیاب هم به صورت خشک و هم به صورت تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. که در هر مورد نوع مکانیزم خروجی متفاوت خواهد بود که در مقالات دیگر به آن خواهیم پرداخت.

روش کار آسیاب گلوله ای یا بالمیل

روش کار آسیاب گلوله ای به این صورت است که ابتدا موادی که قصد داریم آنها را آسیاب کنیم را در دخل بالمیل می ریزیم و بعد آن را روشن می کنیم تا بالمیل به دور خود بچرخد و گلوله های درون بالمیل باعث پودر شدن مواد بشوند. سرعت چرخیدن بالمیل به قطر بدنه آن بستگی دارد ولی معمولا بین 60 تا 80 درصد سرعت بحرانی به دور خود می چرخد.

کاربرد آسیاب گلوله ای یا بالمیل

آسیاب گلوله ای که بیشتر در معادن استفاده می شود چه کاربردی در بازیافت فلزات گرانبها دارد. واقعیت این است که این وسیله کاربردهای فراوانی در صنعت بازیافت فلزات گرانبها دارد که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

  • آسیاب کردن خاک طلا و نقره
  • آسیاب کردن قطعات الکترونیکی مثل خازن های نصب سطحی یا چیپ های سوزانده شده
  • آسیاب کردن کاتالیست ها
  • آسیاب کردن خاک کنسانتره آهن و مواد معدنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *